24 Şubat 2012 Cuma

VİŞNELİ ETİMEK TATLISI

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime günyadınlar ve hayırlı cumalar diliyorum.bugün sizlere güzel bir tatlı tarifi vermek istiyorum.ayrıca bu tarifi ÇAY KAHVE BAHANE etkinliği için sevgili arkadaşım elif in defterinden  e göndermek istiyorum.sütlü tatlı sevenler buyrun bakalım vişneli etimek tatlımıza


malzemeler:
1 pk etimek
1 lt  süt
yarım pk margarin
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1 pk vanilya
5 bardak vişne komposto su(ben kendim hazırladım,siz hazır alabilirsiniz)
1  su bardağı tozşeker
2 yemek kaşığı un ve 2 yemek kaşığı nişasta
1 su bardağı vişne suyuna yarım su bardağı şeker ilave edilir ve ocakta 5 dk kaynatılıp soğutulur.
soğuyan vişneli şerbete etimekler batırılıp borcama tek sıra halinde dizilir.
ayrı bir tencerede yarım pk margarin eritilir ve 1 su bardağı un ialve edilerek 10 dk kısık ateşte kavrulur.kavrulan una 1 lt  süt ve 1 su bardağı tozşeker ilave edilir.sürekli karıştırılarak muhallebi koyulaşana kadar pişirilir.pişen muhallebi ocaktan alınır ve 1 pk vanilya ilave edildikten sonra mikserle 10 dk çırpılır ve etimeklerin üzerine dökülür.
üstü:
4 su bardağı vişne suyanayarım su bardağı tozşeker ve 2 şer yamek kaşığı un ve nişasta ilave edilerek ocakta koyulaşana kadar pişirilir.pişen vişne muhallebisi de beyaz buhallebinin üzerine dökülerek soğumaya bırakılır.
afiyet olsun.

Hiç yorum yok: