23 Ekim 2014 Perşembe

peynirli rulo börek

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime günaydınlar ve hayırlı cumalar dileyerek sevgilerimi gönderiyorum.her gününüz sağlıklı,mutlu günler dileyerek bugün sizlerle güzel bir börek tarifi paylaşmak istiyorum.sizlerde denemek isterseniz buyrun bakalım.



malzemeler:
5 tane hazır yufka
3 tane yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
1 su bardağı yoğurt
üzerine:1 yumurta sarısı
derin bir kapta yumurta ve süt çırpılır.sıvıyağ,yğurt ve peynir eklenerek karıştırılır.
yukanın bir tanesi düz bir zemine serilir.üzerine hazırlanan harçtan serilir.diğer yufkada üzerine serilir ve tekrar harç sürülür.bu şekilde beş yufka üstüste serilir.kenardan başlanarak rulo yapılır.hazırlanan rulo börek ortadan ikiye kesilir ve tepsiye alınarak bir gece buzdolabında bekletilir.
NOT:bu şekilde hazırlanan börek streç naylona sarılarak dondurucuda da uzun süre saklanabilir.
bir gece bekletilen börekler 1 santim enliliğinde kesilir ve yatay şekilde tepsiye dizilir.üzerilerine yumurta sarısı sürülerek 200 derece fırında pişirilir.
afiyet olsun.


9 yorum:

Bulbulunyeri dedi ki...

Ellerine sağlık. Çıtır çıtır miss gibi.
Sevgiyle kal.

vişnap dedi ki...

Canım eline emeğine sağlık afiyetler olsun hayırlı hafta sonları.

çatlakkafe dedi ki...

ellerinize sağlık :)

özlem dedi ki...

börek harika görünüyor ellerine sağlık bayıldım.

kış güneşi dedi ki...

Bu tarif kızartılıyor diye pek yapmamıştım bu fırında olanı kesin deneyeceğim eline sağlık canım

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Bayılırım böreğe, eline sağlık cnm.

yesimdusova dedi ki...

merhaba bende dünden beri pırasalı börek istiyorum, deneyebilirm bugün;) ellerinize sağlık..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ellerine emeklerine sağlık canım. ben bide patates de katarım.enfes :)

caferengigül dedi ki...

Börek sevmeyen varrr mıııı?Yine çok güzel bir börek tarifi.Elinize sağlık.