22 Ocak 2012 Pazar

ıspanaklı gül börek

hepinize iyi akşamlar diliyorum.yarın yeni bir haftaya başlarken hepinize sağlıklı  ve  mutlu bir hafta  diliyorum arkadaşlar.bugun sizlere hepinizin bildiği gül böreğin tarifini vermek istiyorum.gül börek denince nedense hep aklıma ıspanaklısı gelir.bu mevsimde ıspanağı bol tüketmek gerektiğini düşünüyorum ve sizlerede hatırlatmak için bu böreğin tarifini vermek istiyorum.ayrıca bu  tarifi ÇAY KAHVE BAHANE ETKİNLİĞİ için sevgili arkadaşım MUTFAK İNCİSİ ne gönderiyorum.buyrun bakalım ıspanaklı gül böreğimizin tarifine.


malzemeler:

1 kilo yufka
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yumurta
ıspanak,tuz,karabiber,pulbiber,(isteğe göre kurusoğan)
ıspanaklar yıkanır ve ayıklanıp yaprakları küçük küçük doğranır.içine baharatlar ve doğranmış soğan eklenir ve karıştırılır.
NOT:ben ıspanağı kavurmadan kullanıyorum.isteyen kavurabilir.
süt yumurta ve sıvıyağ derin bir kapta çırpılır.yufka düz bir zemine serilir.fırça yardımıyla heryerine sütlü harçtan sürülür.yufka artı şeklinde dörde kasilir.kesilen üçgenlerin geniş kenarına ıspanaklı harç konulur ve rulo sarılır.rula tekrar kendi etrafında sarılarak gül şekli verilir.
tüm yufkalar bu şekilde hazırlanır ve tepsiye dizilir.üstüne yumurta sarısı sürülür ve 200 derece fırında pişirilir.
afiyet olsun.

Hiç yorum yok: