29 Haziran 2012 Cuma

karbonatlı hamur kızartma

tüm arkadaşlarıma e ziyaretçilerime günaydınlar ve hayırlı cumalar diliyorum.bugün sizlerle kahvaltı saatlari için az zamanda hazırlayabileceğiniz kolay bir tarif vermek istiyorum.kolay  ve lezzetli bir tarif için buyrun bakalım.

malzemeler:
2 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ(büyük boy)
1 çay bardağı yoğurt(büyük boy)
1 pk karbonat
un
tuz
yumurta ve yoğurt çırpılır.sıvıyağ ilave edildikten sonra tuz ve karbonat eklenir.azar azar un ilave edilerek yumuşak bir hamur yapılır.hamur düz bir zeminde çok ince olmayacak şekilde açılır ve çay bardağıyla yuvarlaklar kesilir.tavada kızgın yağda kızartılır.
afiyet olsun.

11 yorum:

herşey seninle güzel... dedi ki...

annem çok yapardı çocukken bu hamurlardan. çook severim ve o yüzden bende yeri başkadır. çok lezzetli görünüyorlar, ellerinize sağlık

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM...
BENİM OĞLUM ÇOK SEVER...

Unknown dedi ki...

Rahmetli anneannem de çok yapardı duygulandım görünce. Çoooook da severim tarifi uygulayacağım, çok teşekkürler! Sevgiler

caferengigül dedi ki...

süper, süper, süperrr.Yarın hafta sonu ve kardeşim geliyor.Ben de bu tarifi onun için yapacağım.Çünkü çok sever kızarmış hamur işlerini.Teşekkürler, sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canısı ellerine sağlık olsada yesem
öpüyorum kocaman...

Unknown dedi ki...

haftasonu için nefis olur bunlar ellerine sağlık sevgiler

Unknown dedi ki...

sabah kahvaltılarında nede güzel gidiyor.. ellerine sağlık..

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Çocukluğumda annem bize yapardı.
Sonrasında görevi devralarak ben çocuklarıma yapmaya başladım.
Biz büyüdük,çocuklar büyüdü.
Şimdiler de kızartma korkusundan yapmıyoruz:)
Beni geçmişlere götüren hamur kızartman için ellerine sağlık canım:)
Sevgiler...

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

çok severek yerim :) mayalısınıda sık yaparım ama karbonatlı daha pratik ellerine emeklerine sağlık...

ilhan dedi ki...

Çocukluğumu hatılattınız bana, rahmetli annemde sık sık yapardı. Herhalde aynısı. Kokusu bile geldi burnuma. :)) Ellerinize sağlık.

ihlamurcum dedi ki...

Yazlıkta deniz sonrası nasılda yenir,hemen notumu alıyorum.Ve hafta içi deniyorum.Elinize sağlık.