26 Ocak 2015 Pazartesi

fındık kremalı çiçek poğaça

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime iyi akşamlar dileyerek sevgilerimi gönderiyorum.bugün sizlerle sunumu çok şık ,çay saatleri için güzel bir tarif vermek istiyorum.sizlerde bu tarifi denemek isterseniz buyrun bakalım.

malzemeler:
2 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 küp yaş maya
2 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un
1 yumurta sarısı
1 kase fındık kreması
ılık sütün içine sıvı yağ  ve maya eklenir.toz şeker ve tuz ilave edildikten sonra karıştırılarak maya eritilir.karışıma azar azar un eklenerek yumuşak bir hamur yapılır.hamur mayalanması için üzeri kapatılarak yarım saat bekletilir.
mayalanan hamur ikiye  bölünür merdaneyle büyük servis tabağı kadar açılır.açılan hamurlardan birine fındık kreması sürülür.diğer hamur kremalı hamurun üzerine kapatılır.


hazırlanan hamur fırın tepsisine alınır.tam ortasına bastırmadan küçük bir kase konur.kasenin kenarından başlayarak hamur üçgen dilimlere kesilir.


üçgen dilimlerin ikisi karşılıklı bükülerek şekil verilir.üzerine yumurta sarısı sürülen çiçek poğaça tepside 20 dakika mayalandıktan sonra 200 derece fırında pişirilir.
afiyet olsun.

21 yorum:

sofrakeyfim,müjgan dedi ki...

bu ara sıkça gördüm bloglarda
görüntü süper ellerinize sağlık

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ellerine sağlık canım,pek güzel.

*mehtap dedi ki...

nefis olmuş belli, elinize sağlık.

çatlakkafe dedi ki...

harika, ellerinize sağlık

Özgen dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım bu çöreği birçok kez gördüm ama denmedim çok şık oluyor sevgiler

keyiflisofram dedi ki...

Ellerine sağlık ,harika görünüyor

Ferkay dedi ki...

Bu şekle bayılıyorum, çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık canım. Artık deneme zamanı geldi herhalde.

Bulbulunyeri dedi ki...

Ellerine sağlık. Çok şık olmuş. Çok beğeniyorum denesem yapabilir miyim diye çok düşündüm görüntüsü beni mest ediyor.
Sevgiyle kal.

Armina dedi ki...

Harika görünüyor ellerine sağlık canım.

marifet ellerimizde dedi ki...

canım ellerine sağlık cok güzel gorunuyor...

caferengigül dedi ki...

Hamurdan harikalar :)
çok güzel görünüyor, elinize sağlık.
Sevgiler.

Zeyno'nun Mutfağı dedi ki...

Eline sağlık tatlım nefis görünüyor..Eminim tadı da öyledir :)

Sevilin Klavyesi dedi ki...

Ellerinize sağlık canım

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık eminim çok güzeldir,sevgiler...

ilhan dedi ki...

Bu puhaça falan değil resmen haysiyetli bir börek. Süsleme de nefis ellerinize sağlık.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Bayıldımmm, sunum muhteşem... Ellerinize sağlık...

Sevgiler
Evren

durutarifler dedi ki...

Bu tam bir bomba olmuş.
Bu ara dikkat etmeye çalışıyorum. Ah ahh
Ellerine sağlık
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım merhaba :) Harika olmuş bu çörek, çok yapmak istiyorum bu şekli, ellerine sağlık..

vişnap dedi ki...

Ben de bu çörek poğaca böyle şık şekilli çok yapmak istiyorum canım ne güzel olmuş eline sağlık afiyetler olsun.

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

Arkadaşım emeğine sağlık,nefis görünüyor.

minimutfaktan dedi ki...

süper bir görüntü bayıldımm