7 Aralık 2011 Çarşamba

kırma börek

herkese günaydınlar ve mutlu sağlıklı bir gün diliyorum.bloğumu açalı yaklaşık 1.5 sene oldu.aslında blogum yokken de ben  hep blogların içindeydim.çoğu arkadaşımın bloglarını hergün aralıksız takip eder, tarifleri not alır sonrada denerdim.işte ilk keşfettiğim bloglardan olan sevgili arkadaşım BİNBİRÇEŞNİ nin düzenlediği etkinlik için denediğim bir tarif .yapımı çok kolay ve lezzeti harika bir börek.buyrun bakalım tarifimize





malzemeler:
2 yufka(ben 3 kullandım)
2 yumurta
1 su bardağı süt-yoğurt karışımı
yarım çay bardağı sıvıyağ
yarım şişe soda(ben bir şişe kullandım)
peynir ve maydonoz
peynir ve doğranmış maydonoz bir kasede karıştırılır.ayrı bir kapta süt,yoğurt,yumurta,sıvıyağ ve soda çırpılır.
düz bie zemine yufkanın biri serilir ve heryerine peynir serpilir. daha sonra yufkanın heriki ucundan tutup büzerek birleştirilir ve 3 parmak kalınlığında kesilip tepsiye dizilir.diğer 2 yufkada aynı şekilde yalır ve börekler tepsiye dizilir.en son hazırlanan sodalı harç kepçe yardımıyla böreğin heryerine dökülür.200 derece fırında pişirilir.
afiyet olsun.

Hiç yorum yok: