12 Nisan 2015 Pazar

karamelli- böğürtlenli trileçe tatlısı

tüm arkadaşlarıma ve ziyeretçilerime günaydınlar dileyerek  sevgilerimi gönderiyorum.epeydir denemek istediğim trileçe  tatlısını nihayet bende yaptım.araştırmalarımda bayağı değişik tarifler vardı.uzun incelemelerimden sonra bu tarif bana hem kolay hemde güzel geldi.ilk defa denediğim halde arkadaşlarım tarafından tam not aldı. karamel sevmeyenler için tatlının üzerini kaplamadım.servis tabaklarında tercihe göre sunum yaptım.sizlerde bu tarifi denemek isterseniz buyrun bakalım.


malzemeler:
5 tane yumurta
1 su bardağı tozşeker
5 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
sosu:
3 su bardağı süt
1 kutu krema(200ml)
1 su bardağı tozşeker
üzeri:
1 poşet kremşanti
1 paket böğürtlenli sos
karemel sos

toz şeker ve yumurta köpürene kadar çırpılır.üzerine un ,vanilya ve kabartma tozu eklenerek çırpılır ve yağlanmış tepsiye dökülür.180 derece de pişen kek soğumaya bırakılır.
tencereye süt,toz şeker ve kutu krema dökülür.ocakta 1 taşım kaynatılır ve hemen alınır.keki,n üzeri kürdanla delinir.soğuyan sos soğuyan kekin üzerine dökülür ve sosu çekmesi için 1-2 saat bekletilir.
üzerindeki tarife göre hazırlanan krem şanti sosu çeken kekin üzerine sürülür.1 gece dilendirilen tatlı dilimlenir. isteğe bağlı karamel veya böğürtlen sosuyla   süslenerek servis yapılır.
afiyet olsun.





14 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

Bu meşhur tatlı beni benden aliyor.Trileçe ve leopar kurabiye denenecekler listemde.Dediğin gibi farklı tarifler var.Ellerine sağlık darısı bana😌

Benden Sofralarınıza dedi ki...

Tatlı harika görünüyor ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık,eminim çok lezizdir öpüyorum...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Afiyet olsun..ellerine saglik..sevgiler

vişnap dedi ki...

Canım eline sağlık çok seviyorum bu tatlıyı sen de ne güzel yapmışsın afiyetler olsun sevgilerimle.

Bizim Mutfak-Aysel dedi ki...

Trileçeyi yamayan bir ben kaldım galiba, oysa karamelli lezzetleri de çok severim. Ah şu kilo korkusu olmasa da rahat rahat yapıp doya doya yesek :)
Elinize sağlık, sevgiler.
Bizim Mutfak-Aysel
http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Denemeyi çok istediğim bir tatlı inşallah senin tarifinle denerim Serapçım ellerine sağlık iştah kabartıyor sevgiler

NİLOŞ PASTA dedi ki...

merbaba arkadaşım benimde denemiş ve uygulamış olduğum bir tatlı ve damak tadımada uyan bir tatlı çok güEl görünüyor eminim tadıda çok güzelsir ellerine emeğine saglık . bende.beklerim sayfama bloğuma ve facebook sayfama sevgilerimle:)

NİLOŞ PASTA dedi ki...

merbaba arkadaşım benimde denemiş ve uygulamış olduğum bir tatlı ve damak tadımada uyan bir tatlı çok güEl görünüyor eminim tadıda çok güzelsir ellerine emeğine saglık . bende.beklerim sayfama bloğuma ve facebook sayfama sevgilerimle:)

NİLOŞ PASTA dedi ki...

sizi takibe aldım ama benin bilgisayarımda bir sıkıntı oldu sanırım sizin takip listenizde görünmüyorum birde siz görebiliyormusun ordan olmazsa tekrar deneyim sevgiler arkadaşım.

NİLOŞ PASTA dedi ki...

sizi takibe aldım ama benin bilgisayarımda bir sıkıntı oldu sanırım sizin takip listenizde görünmüyorum birde siz görebiliyormusun ordan olmazsa tekrar deneyim sevgiler arkadaşım.

icimdeki yolculuk dedi ki...

elinize sağlık çok güzel görünüyor

ilhan dedi ki...

Trileçe son zamanların parlayan yıldızı. Her yerde de çok güzel yapıyorlar. Beni aşıyor yapması, sizin ellerinize sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

bir ben kaldım sanırım bu tatlıyı paylaşmayan :)
ellerine sağlık ablacımm :)
hayırlı cumalar..