3 Kasım 2013 Pazar

havuç mercimekli köfte

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime günaydınlar diliyorum.bugün sizlerle çay saatleri için güzel bir tarif paylaşmak istiyorum.hepimizin bildiği mercimkeli köfteyi değişik sunumlarda yapmak isterseniz birde böyle deneyin derim.buyrun bakalım tarifimize:

malzemeler:
2 su bardağı kırmızı mercimek
1.5 su bardağı ince bulgur
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 tane limon
puliber,tuz,sıvıyağ
maydonoz
2 tane kurusoğan
mercimek bir tencerede üzeri geçecek kadar su eklenerek haşlanır.tamamen haşlanıp püre olan mercimeğe sıcakken bulgur eklenerek karıştırılır ve kapağı kapatılır.küçük bir tavada sıvıyağda doğramış kurusoğan kavrulur.biber salçası ve domates salçasıda eklendikten sonra tekrar kavrulur ve ocaktan alınır.bulguru çeken mercimeğe salçalı soğan ilave edilir.baharatlarda eklendikten sonra elle yoğrulur ve havuç şekli verilerek servis yapılır.
afiyet olsun.

16 yorum:

Görkem CAN dedi ki...

Güzel ve pratik bir tarif. Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Farklı şekil verilmiş herşey sunumu güzelleştiriyor. Mercimek köftesinden havuçta öyle olmuş. Ellerine sağlık.

ihlamurcum dedi ki...

Gerçekten fikir çok yaratıcı,elinize ve fikrinize sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine sağlık :)
havuç şekliyle çok cici olmuşş :)
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık resmen havuç çok şık bir sunum oluyor öpüyorum...

Arzu Sözen dedi ki...

Nasilll guzel gorunuyorlarrr ellerine saglik hayatim...

tatlı sefam dedi ki...

değışık bır sunum elıne sağlık

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık, görüntüsünden lezzeti belli oluyor... güzel bir haftaya,

Mehmet Osman Çağlar

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Şekline bayıldım.
Sevgiyle kal.

çatlakkafe dedi ki...

çok güzel olmuş,ellerinize sağlık

kış güneşi dedi ki...

Çok severim bende bu köfteyi sunumda harika eline sağlık canım

Görkem CAN dedi ki...

Damak çatlatan kolay ve başarılı bir tarif.. Yemek yapma yaşı sayenizde 15'e kadar düştü. Teşekkürler... Zaten "Ben yemek yapamıyorum.." diyen biri bence beyin loblarından birinin yerinde olup olmadığını kontrol ettirsin.. Zira tarifler o kadar basit; mutfak araç ve gereçleri günümüzde o kadar gelişmiş ki...

yasemin dedi ki...

çok sevimli bir sunum olmuş.. ellerine sağlık: )

CANBOGAZDAN dedi ki...

Patates koftesini bilyorum havuc seklinde cok hos oluyor ama mercimek koftesini boyle sunmak hic aklima gelmemisti. Cok sevimli olmuslar :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Her sekliyle denemistim ama havucla degil:) guzel bir tarif mutlaka deneyecegim ellerine saglik
.sevgiler

Fatma Basaran dedi ki...

Çok şeker olmuşlar bunlar ya, bayıldım.ellerine sağlık canim.sevgilerimle