10 Kasım 2013 Pazar

cevizli burma poğaça

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime günaydınlar dileyerek sevgilerimi gönderiyorum.yeni bir haftaya başlarken her  gününüz sağlıklı, mutlu geçsin dileklerimle bugün sizlerle çok lezzetli ,güzel bir poğaça tarifi paylaşmak istiyorum.sizlerde cevizli tatları seviyorsanız ve denemek isterseniz buyrun bakalım.
MALZEMELER:
2.5 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 küp yaşmaya
2 yemek kaşığı tozşeker
1 kahve kaşığı tuz
aldığı kadar un
üzeri:1 yumurta sarısı
içi:1 kase ceviz,sıvıyağ

Ilık süte sıvıyağ eklenir.Yaş mayada elle ezilerek eklenir ve kaşıkla karıştırılarak sütün içinde eritilir.Tozşeker ve tuz eklendikden sonra azar azar un ilave edilerek yumuşak bir hamur yapılır.Hamurun üzeri örtülür ve yarım saat mayalandırılır.Mayalanan hamur 3 veya 4 bezeye ayrılır.Bezeler tezgahın üzerie çok ince olmayacak şekilde açılır.Açılan hamurun üzerine önce fırçayla sıvıyağ sürülür ve ceviz serpilir.Bu şekilde hazırlanan hamur uzun şeritlere kesilir.İki şerit üstüste kapatılır ve elle burularak kendi etrafında sarılır.
Tepsiye dizilen poğaçalar  kabarması için yarım saat bekletilir ve yumurta sarısı sürülerek 200 derece fırında pişirilir.
Afiyet olsun.

16 yorum:

Unknown dedi ki...

nefis olmuş ellerinize sağlık hoşcakalın

vişnap dedi ki...

Ne güzel olmuş tel tel ayrılıyor ellerine sağlık olsun canımmmm.Cevizli lezzetlere bayılırımmm.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ceviz sevdalısı olan benim için nefis bir görüntü. Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

pınar dedi ki...

http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım ellerine sağlık...nefıs olmuş...sevgılerımı bırakıyorum...

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık bir tanecik aldım öpüyorum....

PAPATYA PRENSES dedi ki...

olsa da yesek :) ellerine emeklerine sağlık canım.

kış güneşi dedi ki...

Bunları yesek yesek hiç kilo almasak ben felaket yerim eline sağlık canım nefissss

Özgen dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım harika olmuşlar sevgiler...

Unknown dedi ki...

MUH-TE-ŞEM olmuş bu açmalar ellerinize sağlık kızımın diş partisinde yapabilirim tarif için teşekkürler :)

Fatma Basaran dedi ki...

Ben bu Çöreği çok yaparım canım. Çünkü eşim sever.ama bu şekli hoşuma gitti. Gül gibi. Ellerine sağlık. Sevgilerimle

Banu dedi ki...

ellerine sağlık canım ben bu nefis lezzeti tahin pekmeze banıp yemeyi yanında çay yudumlaya bayılırım afiyet şeker olsun sevgilerimle...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım harika olmuş mmmmmm eline sağlık:))))

yesilmutfaktanlezzetler.blogspot.com dedi ki...

Ellerine saglik canim harika olmus....

caferengigül dedi ki...

Tek kelimeyle ifade ediyorum:
Harikulade.

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

yanında misss gibi bir çayla nasılda güzel gider fırından sıcacık çıkınca yiyceksin ard arda…
Bayılırım gece gece canım çekti vallahi ne diyeyim ellerine sağlık afiyetler olsun canım…
Sevgiler...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

ne güzel kabarmışlar çok nefis görünüyorlar ellerine sağlık
serapçım