29 Kasım 2013 Cuma

dünür tatlısı

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime günaydınlar ve hayırlı cumalar  dileyerek sevgilerimi gönderiyorum.bugün sizlerle çok güzel ve değişik bir şerbetli tatlı tarifi paylaşmak istiyorum.sizlerde bu tarifi deemek isterseniz buyrun bakalım.

malzemeler:
3 tane yumurta
1 çay bardağı irmik
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 paket kabartma tozu
2.5 su bardağı un
1 limon kabuğu rendesi
üzeri :irmik
şerbeti:
1 kiloluk kavanoz şeker
1 kiloluk kavonoz su
kaynatmadan eritilecek.
yumurta irmik ve yağ karştırılır.diğer malzemelerde eklendikten sonra yumuşak bir hamur yapılır.hamur ikiye bölünüp uzun rulo yapılır.rulolar düz bir zeminde irmiğe bulanır ve verev verev kesilir.kesilen hamurlar tepsiye dizilir ve 170 derece fırında pişirilir.
pişen tatlının üzerine sıcakken soğuk şerbet dökülür ve tekrar sıcak fırına verilir.(fırın kapalı olacak).tatlılar sıcak fırında 5 dk bekletilip alınır.



17 yorum:

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. İsmi çok ilginç geldi. Acaba nişan düğünden sonra mı yapılıyor da bu adı almış.
Sevgiyle kal.

zeymurancafe dedi ki...

adı da pek güzelmiş dünürleri kaynaştırmak için harıka bir tarıf desene ellerıne sağlık canım olsa da yesek sevgiler..

bırtutamkekik dedi ki...

hayırlı cumalar canımm..:)
ne hoş bir ismi vr bu tatlının böyyle..
ilk defa duydum..
ellerine sağlıkk..
sevgilerimle..
:)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ismi ne komikmiş öyle :)
ellerine emeklerine sağlık canım.

şekerinmutfağı dedi ki...

ismide pek ilginç geldi ellerinize sağlık :)

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık çok farklı bir tatlı olmuş hayırlı cumalar öpüyorum.

pınar dedi ki...

canım hayırlı cumalar....elllerıne sağlık...canım tatlının ısmındende sanırım dunur gelınınce yapılan bır tatlı...canım dun senın daha once yayınladığın cevızlı poğaçanı sade ve cevızlı olarak yaptım.denedım nefıs oldu..cok begendım..tarıf ıcın sagol arkadaşım...sevgılerımı bırakıyorum canım...

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık..Fakat neden dünür tatlısı merak etmiyoda değilim yani :))

Adsız dedi ki...

Şerbetli tatlının görünümü çok leziz, ellerinize sağlık. Güzel hafta sonlarına...

Mehmet Osman Çağlar

Mert dedi ki...

Yeni keşfettim;)

Kafa Dergi ve Ters Düz'e bekliyorum ;)

tatlı sefam dedi ki...

şerbetı kaynatmamak ılgıncmıs elıne sağlık

Fatma Basaran dedi ki...

Çok pratik bir tatlı. Aslinda içine ceviz findıkta konulabilir herhalde. Ben biraz öyle sevdiğim için. Ellerine sağlık canım

siyah kuğu dedi ki...

Ellerinize sağlık.

CANBOGAZDAN dedi ki...

Irmik olur da lezzetsiz olur mu? eminim superdir tadi. ellerine saglik ablacim, opuyorum.

ilhan dedi ki...

Tabii beni aşıyor yapamam da adı çok ilginç. Niye dünür tatlısı demişler acaba? :)) Elinize sağlık.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Değişik bir lezzet ellerine sağlık canım...

Sevgiler
Evren

vişnap dedi ki...

Ellerine,emeklerine sağlık canım şeklide çok hoş olmuş,sevgilerimle.