18 Kasım 2013 Pazartesi

cepli poğaça

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime günaydınlar dileyerek sevgilerimi gönderiyorum.yeni bir haftaya başlarken tüm mutluluklar sizinle olsun dileklerimle bugün sizlerle güzel bir poğaça tarifi paylaşmak istiyorum.geçen haftalarda sevgili blog arkadaşım sema dan lezzetler de gördüğüm bu poğaçanın şeklini çok beğendim ve hemen denedim.ben kendi poğaça hamuruma bu şekli verdim.sizlerde istediğiniz mayalı hamurdan yapabilirsiniz.denemek isteyen arkadaşlar için buyrun bakalım cepli poğaça tarifimize:

malzemeler:
3 su bardağı süt(ılık olacak)
1 su bardağı sıvıyağ
1 küp yaşmaya
1 küçük çay bardağı tozşeker
1 kahve kaşığı tuz
aldığı kadar un
içi:sıvıyağ
üzeri :yumurta sarısı
peynir,maydonoz
derin bir kapta ılık süt içinde maya eritilir.içine sıvıyağ,tuz e tozşeker eklenerek karıştırılır.üzerine azar azar un eklenerek yumuşak bir hamur hazırlanır.üzeri kapatılan hamur kabardıktan sonra küçük zuvalalar yapılır.hamurlar açılır ve üzerine sıvıyağ sürülerek ikiye katlanır.

derin bir kapta ılık süt içinde maya eritilir.içine sıvıyağ,tuz ve tozşeker eklenerek karıştırılır.üzerine azar azar un eklenerek yumuşak bir hamur hazırlanır.üzeri kapatılan hamur kabardıktan sonra küçük zuvalalar yapılır.hamurlar açılır ve üzerine sıvıyağ sürülerek ikiye katlanır.
.ikiye katlanan hamurun üzerine tekrar sıvıyağ sürülür.poğaçanın kenarının açılmaması için katlanan kear elle bastırılarak yapıştırılır.
bu şekildeki gibi hazırlanan hamurlar tepside kabardıktan sonra üzerilerine yumurta sarısı sürülerek 200 derece fırında pişirilir.
pişen poğaçaların katlarının aralarına peynir ve maydonoz konularak servis yapılır.



17 yorum:

Unknown dedi ki...

sekli cok guzel - bayildim. Ellerine saglik canim...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık poğaçaların nefis görünüyor öpüyorum...

tatlı sefam dedi ki...

goruntusu super olmus ıstedığını koy cebe

Ferkay dedi ki...

Çok güzel ve değişik. Ellerine sağlık Sevdacım...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Yanında da sıcacık çayla ne güzel olur.
Sevgiyle kal.

caferengigül dedi ki...

Aaaa...bu çok hoş bir görüntü ve çok kolay.Elinize sağlık.

Fatma Basaran dedi ki...

çok değişik bir şekli var.gerçekten ismini hak ediyor:)ellerine sağlık canım.afiyet olsun

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık. Güzel bir haftaya...

Mehmet Osman Çağlar

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

Pufff pufff nefisss görünüyorlar ellerine sağlık canım…
Afiyetler olsun sevgiler...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ne ilginc gorunumlu bir pogca bu tadida nefistir..yas maya alip deneyecegim umarim yapabilirim. Elinize saglik..

CANBOGAZDAN dedi ki...

Leziz gorunuyorlar. Bir kac tane olsa hayir diyemeyecegim, ellerine saglik ablacim. Opuyorum :)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Başlığı cevizli poğaça diye okudum,diyorum ki ceviz niye yok:)))

Pek sevdim bu görüntüyü ben, kahvaltılara da çok şahane olur.

Ellerine sağlık canım.

Özgür Tatlar dedi ki...

Cok hos gorunuyorlar ellerine saglik.

Sema'dan Lezzetler dedi ki...

Eline sağlık canım poğaçalar puf puf ve çok nefis görünüyor.Bende şeklini çok beğenerek yapmıştım.Sevgilerimle.

behlulksn dedi ki...

Görüntü nefis ellerinize sağlık sevgiler

Özgen dedi ki...

Katlanışı çok hoşuma gitti arkadaşım ellerine sağlık bayıldım seviler...

ihlamurcum dedi ki...

Kesin denenecek, daha önce de Nergis mevsiminde benzerini görmüştüm.Elinize sağlık.