27 Nisan 2014 Pazar

haşhaşlı üçgen poğaça

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime günaydınlar  ve mutlu,sağlıklı bir hafta dileyerek sevgilerimi gönderiyorum. bugün sizlerle güzel ve şık sunumlu bir poğaça tarifi paylaşmak istiyorum.sizlerde denemek isterseniz buyrun bakalım.

malzemeler:
2 su bardağı süt
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı sıvıyağ
1 küp yaşmaya
2 yemek kaşığı tozşeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 küp yaşmaya
aldığı kadar un
1 kase haşhaş  ve sıvıyağ
ılık süt ve su derin bir kaba alınır.içine sıvıyağ eklenir.maya elle ufalanıp malzemelere eklenir.tozşeker ve tuz ilave edildikten sonra azar azar un eklenerek yumuşak bir hamur yapılır.üstü kapatılan hamur mayalanması için bekletilir.
mayalanan hamur un yardımıyla tablada açılır.kasede haşhaşa gözkararı sıvıyağ eklenerek haşhaşla karıştırılır.

hamurun üzerine haşhaşlı harç fırça yardımıyla sürülür.hamur ucundan başlayarak rulo sarılır.hazırlanan rulo üçgen dilimlere kesilir.kesilen üçgenlerin tam ortasına ince oklaayla bastırılır.tepsiye dizilen poğaçalar kabarması için bekletilir.200 derece de pişirilir ve servis yapılır.
afiyet olsun.



17 yorum:

Unknown dedi ki...

günaydın,
haşhaşa bayılırım,tarifinde çokk güzel
eline sağlık

Unknown dedi ki...

günaydın,
haşhaşa bayılırım,tarifinde çokk güzel
eline sağlık

Güloanne mutfakta dedi ki...

sevmeyen yoktur sanırım.Çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım

Gulayinmutfagindan dedi ki...

Çok severim nefis olmuş ellerinize sağlık.Sevgiler

Pinarintarifdeftet dedi ki...

Canım nefıs görünüyor ellerıne saglık..doyurucu bır pogaca tarıfı sevgılerimi bıraktım

BAL TATLISI dedi ki...

Çok güzel ve değişik bir poğaça olmuş arkadaşım.
ellerine sağlık

Armina dedi ki...

Çok leziz görünüyor ellerine sağlık canım.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Puf puf çok güzel olmuş.
Sevgiyle kal.

ilhan dedi ki...

Eskişehir garında satarlardı Ankara'ya gidiş dönüşlerde sırf onu yemek için uyanırdım öğrencilik yıllarımda. Ellerinize sağlık.

caferengigül dedi ki...

Haşhaşa bayılırım.Hele mayalı hamurla sarılıp sarmalanmışsa...

Fatma Basaran dedi ki...

Süper bir lezzet olmuş canım. Ben de çok severim. Ellerine sağlık.

HaticeMutfakta dedi ki...

Ellerine sağlik bende cok severim haşhaşliyi..

Unknown dedi ki...

Canım merhaba:)
Öncelikle ellerine sağlık, bende haşhaşlı olan hamur işlerine bayılıyorum, çok nefiss görünüyor canım:)
Canım beni listenden silmen gerekiyor,sonrada tekrar bu yeni sayfa linkimle tekrar listene eklersen güncellemelerim görünür.
Çok öpüyorum canım:)

durutarifler dedi ki...

Ne çok severim
Ellerine sağlık
Sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mutlaka denemek lazim, nefis gozukuyor..hic hashasli birsey denemedim bu tam benlik.eline saglik afiyetler olsun:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mutlaka denemek lazim, nefis gozukuyor..hic hashasli birsey denemedim bu tam benlik.eline saglik afiyetler olsun:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mutlaka denemek lazim, nefis gozukuyor..hic hashasli birsey denemedim bu tam benlik.eline saglik afiyetler olsun:)