26 Mart 2011 Cumartesi

balkabaklı kolay pasta

hepinize iyi akşamlar ve mutlu hafta sonları diliyorum arkadaşlar.blogumdaki sorun hala devam ediyor.sabahtan beri  kaçkere denedim ama şimdi girmek kısmet oldu.bu sabah büyük oğlum askerden  geldi.daha önce de yazmıştım.acemi birliği İSKENDERUN a çıkmıştı.şimdi dağıtıma geldi.usta birliği GÖLCÜK e çıktı.hayırlısıyla 3vya 4 gün kalacak ve istanbula ailemin yanına gidecek.ordan da gölcüğe geçecek.neyse çok uzatmadan tarifimi vermek istiyorum.çok kolay ve lezzetli bir pasta.kabak severler mutlaka denesinler bence.
dilimlenmiş olarak çekemedim ama emin olun çok güzel bir pasta oluyor.


malzemeler,:
yaklaşık yarım balkabağı
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı çekilmiş ceviz
1pk kare pötübör büskivi
üstü:1poşet kremşanti,1 su bardağı süt
balkabağı doğranır ve şekerle beraber iyice yumuşayana kadar pişirilir.yumuşayan kabak ocaktan alınır ve sıcakken ezilip püre yapılır.hafif ılıması beklenir.ılıyan kabak püresine 1 pk büskivi(gözkararı daha iyi olur) kırılır.çekilmiş cevizde ilave edildikten sonra borcama dökülür ve üstü bir kaşıkla düzeltilir.
daha sonra 1 su bardağı sütle çırpılmış kremşanti kabağın üstüne sürülür ve pasta süsleriyle süslenir.
afiyet olsun.









Hiç yorum yok: