25 Mart 2011 Cuma

nişastalı poğaça

bütün arkadaşlara merhaba diyerek hayırlı cumalar diliyorum.birkaçgündür blogumda sorun var.ya giremiyorum yada hemen düşüyorum.biran evvel düzelsede bizde rahat etsek.neyse ben düşmeden tarifimi vereyim sizlere arkadaşlar.bugun  sizlere poğaça tarifi vermek istiyorum.bu poğaçayı sevgili blog arkadaşım ÖZLEMHAN dan almıştım.harika bir poğaça .kendisine terif için teşekkür ediyorum.

malzemeler:
1pk margarin(yumuşak)
2 yumurta(1nin sarısı üstüne)
4 kaşık yoğurt
1 su bardağı sıcak su
1 su bardağı nişasta
1 pk toz maya(hazır küçük paketlerden)
1 yemek kaşığı şeker
az tuz
aldığı kadar un
içi.peynir
geniş bir kaba margarini alıyoruz ve yoğurtu ve yumurtayı ilave edip karıştırıyoruz.daha sonra tuzu şekeri ve sıcak suyu ilave edip mayayıda katıp karıştırıyoruz.karışıma nişasta ve unuda ilave ederek yumuşak bir hamur elde ediyoruz.hamurun üstünü kapatıp 1 saat mayalanmaya bırakıyoruz.
mayalanan hamurdan küçük parçalar alıp avucumuzda açıp peynir koyup kapatıyoruz ve tepsidede bir müddet kabarması için bekletiyoruz.daha sonra poğaçaların üstüne yumurta sarısı sürüp 200 derece fırında pişiriyoruz.
afiyet olsun.

Hiç yorum yok: