4 Nisan 2012 Çarşamba

galeta unlu ,peynirli krep böreği

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime günaydınlar ve sağlıklı mutlu bir gün diliyorum.bugün sizlerle kahvaltı ve çay saatlerinde yapabileceğiniz kolay ve lezzetli bir börek tarifi paylaşmak istiyorum.krepi değişik sunmak isteyenler için buyrun bakalım.


krep için:
2 su bardağı süt
2 su bardağı un
2yumurta
az tuz
içi:peynir
üstü: 2 yumurta ve  galetaunu
yumurta ve süt çırpılır.2 su bardağı unda azar azar ilave edildikten sonra az tuz ilavesiyle çırpılır.yanmaz tava ocağa alınır .ısınan tavaya kepçeyle hamur akıtılır ve arkalı önlü pişirilir.hamur bitene kadar bu şekilde devam edilir.
pişen krepler düz bir servis tabağına alınır ve istenilen peynirden konularak rulo şeklinde sarılır.sarılan rulolar ortadan ikiye kesilir ve iki adet börek elde edilir.
2 yumurta derin bir kasede çırpılır.galeta unuda bir kaseye alınır.
börekler önce yumurtaya bulanır ve arkadan galeta ununa bulanarak tavada kızgın yağda kızartılır.
afiyet olsun.


2 yorum:

Fincan Teyze dedi ki...

gelibolu'da gördüm tariflerini ellerine sağlık. uğrayıp bir merhaba demek istedim...

Unknown dedi ki...

Hayatım ne güzel tariflerin var...Şimdi olduğum yere bayılıvereceğim vallahi.Oruçluda hiç olmuyor hani!