25 Mart 2015 Çarşamba

dereotlu karbonatlı poğaça

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime günaydınlar dileyerek sevgilerimi gönderiyorum.her gününüz sağlıklı mutlu geçsin dileklerimle bugün sizlerle lezzetli bir poğaça tarifi paylaşmak istiyorum.sizlerde bu tarifi denemek isterseniz buyrun bakalım.


 
Malzemeler:
125 gr oda sıcaklığında margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı sirke
1 paket dr. oetker karbonat
Az tuz
Aldığı kadar un
İçi:peynir
Üzeri:1 tane yumurta sarısı
Oda sıcaklığında ki yumaşamış margarin derin bir kabın içine alınır.İçine sıvı yağ ve yoğurt eklenerek karıştırılır.Sirke  karbonat ve  tuz eklendikten sonra azar azar un ilave edilerek yumuşak bir hamur yapılır.Hamura en son doğranmış dereotu eklenir ve tekrar yoğrulur.
Hazırlanan hamurdan elle küçük bezeler yapılır.avuç içinde açılan hamurun ortasına az peynir konur ve kapatılarak elle yuvarlanır .Tepsiye dizilir.Bu şekilde hazırlanan poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürülür ve 200 derece fırında pişirilir.
Afiyet olsun.

ayrıca bu tarifi yayınladığım sitede görmek isterseniz lütfen lınke tıklayın.


14 yorum:

Tarif Dunyam dedi ki...

Dereotlusunuda çok severim ellerinize sağlık harika görünüyor :)

Güloanne mutfakta dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok kezzetli görünüyor.Sevgiler

durutarifler dedi ki...

Ellerine sağlık
Çok severim dereotlu poğoçayı
Sevgiler

TuruncuTatlar dedi ki...

bu güzel kokular beni buraya getirdi ellerine saglık canım çok lezzetli görünüyor:)

Bulbulunyeri dedi ki...

Ellerine sağlık. Pufidik pufidik. Çok güzel görünüyorlar.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık çok severim

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik kiyir kiyir bir pogaca olmus

Zeyno'nun Mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık canım bayılırım dereotlu poğaçaya:)Sevgilerimle..

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

Kabartma tozlu favori poğaçamdır.Ben baharat da ekliyorum.Eline sağlık canım harika görünüyor ❤❤

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

Ellerine sağlık canım.
Dereotlu tüm poğaçalar benim favorim.
Nefis görünüyor müsadenle bir tane aldım afiyetle yemek üzere.
Yerine de sevgilerimi bırakmayı ihmal etmedim tabi.

Murat Çıtak dedi ki...

Benim için poğaça, akşam bilgisayar başında yazılarıma göz atarken olmazsa olmaz, mutluluk kaynağıdır. Ellerinize sağlık, çok güzel gözüküyorlar.

Deryayla Lezzetler dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok severim öpüyorum...

vişnap dedi ki...

Canım karbonatı ben de kullanıyorum bilhassa keklerde poğacada hiç denemedim bir paket ne kadar kaşık ölçüsü ile acaba ben eczaneden paket ile aldığım için karbonatı tahmini bir çay kaşığı kadar ilave ediyorum keklere poğacada da deneyeciğim ellerine sağlık afiyetler olsun canım.

yesimdusova dedi ki...

çok güzeller.. e sevdiğim poğaça ama en son poğaça denyimimde kabarmadılar:S tuzlu birşey yapmaya korkuyorum:( ellerinize sağlık..