3 Şubat 2011 Perşembe

peynirli ay çöreği

günaydınlar ve mutlu sabahlar.gününüz mutlu ve huzurlu geçsin dileklerimle tarifime geçiyorum.peynirli ay çöreğini sevgili arkadaşım http://yemekbirask.blogspot.com/ dan almıştım.benim poğaçalar onunkilere göre biraz büyük oldu ama sanırım ben hamurları büyük almışım.arkadaşımın tarifinde ceviz kadar alacakmışız.bence süper bir poğaça oldu.hiç bayatlamayan puf puf poğaçalar denemek isteyen varsa buyrun.


malzemeler:
3 tane haşlanmış ve ezilmiş patates
120 gr marg(yumuşak)
100ml süt(ben 1 su bardağı kullandım)
1 yumurta(ben 1 yumurta tam 1 nınde beyazını kullandım)
1pk maya(yaşmaya kullandım)
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un
üstüne yumurta sarısı ve az sıvıyağ,içine biraz peynir
haşalanmış ve ezilmiş patatesler derin bir kaba alınır ve marg yumurta tuz süt ilave edilerek karıştırılır.mayada ilave edildikten sonra  azar azar un ilave edilerek yumuşak bir hamur yapılır.üstü kapatılır ve yarım saat mayalanması bekletilir.daha sonra hamurdan ceviz kadar parça alınır ve elimizde ufak açılır.içine peynir konulup sarılır ve ay şekli verilir.tepside tekrar bekletilir .kabarınca sıvıyağla çırpılmış yumurta sarısı sürülüp fırında 180 derecede pişirilir.
afiyet olsun.

Hiç yorum yok: