10 Kasım 2010 Çarşamba

arkadaş menüsü ve annemden mesellemeler

herkese günaydınlar arkadaşlar.bugun canım tariften çok yazı yazmak istedi.ama yinede geçen hafta arrkadaş toplatısının menüsünüde vermeden geçemeyecem.herşey çok güzeldi.özellikle irmik helvası harikaydı.ellerine sağlık arkadaşımın.,
menüde: zeytinyağlı biber dolması,
yaprak sarması,
patetesli börek
kuskus salatası
susamlı simit ,
irmik helvası ve kaymak
vardı.
bugun yazacağım yazı size değişik gelebilir.ama ben hep içinde olduğum için sizinlede paylaşmak istedim.annem allah uzun ömür versin çok konuşkan biridir.çokta hoşsohbettir.hani konuşurken insanı ağzına bakıtırlar ya .işte öyle.ben nedense çekmemişim ona.neyse.helede annemle yengem yanyana gelirse yani gelin görümce deymeyin keyflerine.sohbet ederlerken öyle deyimler kullanıyorlakı ama bu sizin bildiğiniz deyimler den değil,ağzınız açık bakıyosunuz onlara.bende hoşuma giden birkaçını sizinle paylaşmak istedim.o kadar çok varkı aklımada olanları yazacam şimdilik.
onlar bunlara meselleme diyorlar.neden oyle dediklerini düşündüm ben.sanırım masallamadan geliyor.ama eminde değilim.
geçelim mesellemelere:
YAZIN KOYU GÖLGE HOŞ OLUR,KIŞIN UN TORBASI BOŞ OLUR.

DEĞİRMENE GİTTİM DERDİMİ YANMAYA,DEĞİRMEN BAŞLADI TINGIR TINGIR DÖNMEYE.

AÇLIKTAN DEĞİRMEN BEKLER,KABADAYILIKTAN HAK ALMAZ.

AÇ KABADAYI GÖMLEKSİZ KİBAR EFENDİ.,

SALLANMA SARIMSAK SAPIN BELLİ,KÜKREME KARABAŞ KÖKÜN BELLİ.

FAKİR HIRSIZLIĞA ÇIKMIŞ,AY AKŞAMDAN DOĞMUŞ
.
O TASA BU TASA, BEBEKLERİN BABASI ÖLDÜ ODAMI TASA.

DEVEYE SORMUŞLAR,NEREN EĞRİ DİYE,NEREM DOĞRUKİ DEMİŞ.

Hiç yorum yok: