9 Kasım 2010 Salı

kabaklı kaşarlı börek


herkese günaydınlar.gününüz aydın olsun arkadaşlar.huzurlu mutlu bir gün geçirmenizi temenni ediyorum.
bugun  vereceğim kabaklı börek yapımı kolay tatı çok güzel bir börek.daha önceden sarıp dondurucuda saklama şansınızda var tabiki.dondurucudan çıkarıp direk fırına veririseniz çıtır çıtır bir börek oluyor.
malzemeler:
2 veya3 kabak
bir küçük kase beyaz peynir veya lor
bir küçük kase rendelenmiş kaşar
biraz dereotu ve maydonoz
tuz ve pulbiber
yufakanın üstünün harcı:
3 yumurta,1 su bardağı süt,1 su bardağı sıvıyağ
1 kilo yufka
yumurta süt ve yağ bir kasede çırpılır kenarda beklatılır.
kabak rendelenir ve peynir kaşar dereotu maydonoz tuz ve biraz pulbiber katılıp karıştırlır.
böreklerin şeklşne siz karar verın.ben resımdekı gibi yaptım.ama siz yufkları 8 üçgene kesip iki kat sigara böreği gibi sarabilirsiniz.
ben 1 yufkayı otadan kestım harcı sürdüm.kenara iç harcını koyarak rulo sarıp şekil verdim.üstüne yumurta sarısı sürüp 180 derecede pişirdim.
afiyet olsun.

Hiç yorum yok: