11 Haziran 2011 Cumartesi

define kurabiye

herkese iyi akşamlar ve mutlu neşeli e en önemlisi sağlıklı bir hafta diliyorum.bugun vereceğim kurabiye tarifini bir kaç hafta önce sevgili arkadaşım BENİMDENİZİM in blogunda görüp çok beğenmiştim.oda saolsun hemen tarifini vermişti.orjinal tarifine bakmak isteyenler arkadaşımın blogunu ziyaret etsinler.
bu arada arkadaşım bloguna hala yorum yazamıyorum.yorum sayfanı değiştirirsen çok sevinirim.daha önceki postlarda anlatmıştım nasıl düzeltileceğini.
geçelim tarife:
kurabiyeyi yaparken ewde tatlı yoğurt olmadığını farkettim ve katmadım.onun haricinde tamamen tarifi uyguladım ve benim tahminimden daha güzel bir kurabiye oldu.arkadaşlarda çok beğenip tarifini aldılar.denemek isteyenler için buyrun bakalım .

malzemeler:
200 gr yumuşak tereyağ(ben margarin kullandım)
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı nişasta
2 yemek kaşığı yoğurt(ben kullanmadım)
1 yumurta
1 pk kabartma tozu
aldığı kadar un
2-3 yemek kaşığı kakao
üstü çekilmiş fındık veya ceviz(üstüne)


yumuşamış margarin ve pudra şekeri derin bir kapta karıştırılır.nişasta ve yumurtanın sarısı eklenir.(yumurtanın beyazı dışına kullanılacak).daha sonra kabartma tozu ve un ilave edilerek yumuşak bir hamur yapılır.hamurun yarısına yaklaşık kısmı ayrı bir kaba alınır ve kakao eklenip tekrar yoğrulur.kakaolu hamurdan yuvarlak küçük toplar yapılır.beyaz hamurdanda elimizle top yapılıp avcumuzda açarak ortasına kakaolu toplar konur ve kapatılır.bu şekilde kurabiyeler hazırlandıktan sonra önce yumurta beyazına sonra çekilmiş fındık veya cevize batırılıp 180 derece fırında pişirilir.afiyet olsun.                                                                                 

Hiç yorum yok: