2 Haziran 2011 Perşembe

fındıklı kaşık kurabiye

herkese günaydınlar diliyorum arkadaşlar.bugun regaib kandili.herkesin kandilini kutluyor hayırlara vesile olmasını diliyorum.bildiğiniz gibi bloglarda yorum yazma sorunu kaç gündür devam ediyor.çoğu arkadaşım sorunu çözüldü ama ben hala bazı arkadaşlara yorum yazamıyorum.eğer bu postu okursalar daha önceki postlarda nasıl düzeltileceğini yazmıştım.ordan okuyup düzeltebilirler.özellikle bir kaç arkadaşımın isimlerini vermek istiyorum.
SARIYUMURTA
MUKO
SEVGİLERİMLE
CANBOĞAZDAN
hatırladığım arkadaşları yazdım.yazdığım veya ismini yazmayı unuttuğum arkadaşlar:yorumlarım size gelmiyor.haberiniz olsun.inşallah sorunu çözersiniz diyorum ve tarifime geçiyorum.
bugunde sizlere  tatlı tarifi vermek  istiyorum.aslında bu tarifin adı kaşık helvası ama kurabiye demek daha doğru olur.kurabiye gibi kıyır kıyır harika bir tat.fırında pişmeyen ocakta tencerede yapılan aslında kolay ama biraz kıvamında dikkat isteyen bir tarif.deneyenlere kesinlikle pişman olmayacağını söylemek istiyorum.buyrun bakalım tarifimize.

malzemeler:
1pk margarin
3 su bardağı un
1 su bardağı iri ezilmiş fındık
yarım su bardağı pudra şekeri
1pk vanilya
geniş bir teflon tencerede(teflon olması önemli)margarin eritilir.beklemeden 3 su bardağı un ilave edilerek kısık ateşte kavrulur.bu kurabiyenin bütün özelliği kavrulmasında.un ve margarin sürekli karıştırarak(dibi tutmayacak kesinlikle)yaklaşık yarım saat kavrulur.un ve margarin karışımı hafif sarı olunca ocağın altı kapatılır ve sıcakken pudraşekeri ve vanilya edilir.ezilmiş fındıkta ilave edildikten sonra karıştırılır ve yine sıcakken kaşıkla alınır.kaşığa bastırılıp ters çevirerek kurabiyeler kaşıktan çıkarılır ve tepsiye dizilir.soğuyunca pudra şekeri ekilir ve servis yapılır.
afiyet olsun.

Hiç yorum yok: