21 Kasım 2011 Pazartesi

ıspanaklı tava böreği

hepinize selamlar ve iyi geceler diliyorum arkadaşlar.haftanız güzel başlamıştır inşallah..bu aralar bende bayağı bir yoğunluk olsada mutfaktan geri kalmıyorum tabiki. en çokta kolay ve lezzetli tarifler denemeye çalışıyorum..bu aralar en çok tava böreği   yaptım.sanırım hem kolay hem az malzeme hemde lezzetli bir börek olduğu için.sizlere yazdığım yorumlarda bildiğiniz gibi ben hiç kıymalı hamurişi yemem.(sağlık sorunları yüzünden)bu yüzdende pek değil hiç yapmam neredeyse.peynir olmazsa benim için vazgeçilmez ıspanak ve patetestir.geçen günde  tava böreğini ıspanaklı yaptım.itaraf etmeliyimki peynirli sevdiğim halde ıspanaklı  daha bir güzel oldu.yakında patetesli deneyincede sizinle paylaşırım inşallah.şimdi buyrun bakalım ıspanaklı kolay tava böreğimize.
not:resimler çok acele çekildiği için pek güzel değil ama lezzeti harikaydı.


malzemeler:
3 yufka
1yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
içi:ince doğranmış ıspanak,tuz,pulbiber.karabiber
ıpanaklar incecik doğranır tuz pulbiber karabiber ilave edilerek karıştırılır.tavaya çok azsıvıyağ konur ve ocağın altı yakılır.kısık ateşe alınır.tavaya bir tane yufka kenarlarından sarkacak şekilde serilir.bir kasede yumurta sıvıyağ ve süt çırpılır.bu karışımdan tavaya serilen yufkanın üstüne kaşıkla gezdirilir.ikince yufka parçalanarak harcın üstüne gelişigüzel serilir.tekrar harçtan gezdirilip heryerine ıspanaklı harç serilir.ıspanakların üstüne tekrar parça yufka serilir ve aynı harçtan heryerine kaşıkla gezdirilir.kalan yufkada en üste serilerek tavanın üstü kapatılır ve kısık ateşte pişirilir.böreğin altı pişince ters çevirilir ve öteki tarafta pişirilir.tavadan alınıp dilimlenir ve servis yapılır.

not:bizim burada ıspanak böreklerde çiğ kullanılır.isteyen önceden kavurabilir.ama çiği tercih etmenizi öneririm.



Hiç yorum yok: