4 Şubat 2014 Salı

kıyır poğaça(sirkeli poğaça)

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime mutlu ,sağlıklı günler dileyerek sevgilerimi gönderiyorum.her gününüz huzurlu geçsin temennisiyle bugün sizlerle nefis bir poğaça tarifi paylaşmak istiyorum.hamuru akşamdan yapılan bu poğaçayı mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum.buyrun bakalım kıyır kıyır poğaça tarifimize:

malzemeler:
125 gr margarin(oda ısısında)
1 çay bardağı yoğurt(orta boy)ben kulplu çay bardağı kullandım.
1 çay bardağı sıvıyağ
2 tane yumurta (1 in sarısı üzerine ayrılacak)
2 yemek kaşığı sirke
1 paket kabartma tozu
az tuz
aldığı kadar un
içi:peynir
oda sıcaklığıdaki margarine yoğurt e sıvıyağ eklenerek karıştırılır.az tuz,sirke ve kabartma tozuda eklendikten sonra azar azar un eklenerek yumuşak bir hamur yapılır.hamur buzdolabı poşetie konur ve ağzı kapatılarak buzdolabına kaldırılır.(dondurucu değil)
ertesi gün buzdolabından alınan hamur 10 dk bekletildikten sonra auç içinde açılarak içine peynir konur e yuvarlanır.tepsiye dizilen poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürülerek 200 derece fırında pişirilir.
afiyet olsun.


13 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım bende yaparım kıyır kıyır olur
ellerine sağlık,öpüyorum....

vişnap dedi ki...

Gördüm koşa koşa geldim canımm ellerine sağlık olsun görünüm şahane tadı da belli vallahi kıyır kıyır olduğu misss misss afiyetler olsun,sevgilerimle...

Şepşeker dedi ki...

ımmmm lepleziz görünüyoooooor ;-) ellerine sağlık ;-)

Bir Dilim Düş dedi ki...

İçinde sirke var ya kıyır kıyır nefis bir poğaça olmuştur, ellerine sağlık tatlım...

Sevgiler
Evren

ebrulitatlar dedi ki...

Akşamdan hazırlanması büyük kolaylık. Nefis olmuş. Ellerine sağlık canım. Sevgiler..

BAL TATLISI dedi ki...

poğaçalar çok güzel görünüyor margarinle gerçekten de kıyır kıyır oluyor nedense bende hep sıvı yağla yapaıyorum.

pınar dedi ki...

canım ellerine sağlık...mıss gıbı cayın yanında nefıs olur....sevgılerımı bırakıyorum... http://pinarintarifdefteri.blogspot.com.tr/

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Ellerine sağlık canım, herzaman kurtarıcıdır böyle tarifler, mayalanmasını beklemeden hazırlanan :) sevgiler, güzel güler dilerim.

Tarif diyarı dedi ki...

sirkeylede kıyır kıyır olmuştur nefis görünüyor eline sağlık arkadaşım

Unknown dedi ki...

Sirkeli poğaçaları çok severim. Ellerinize sağlık.
http://cocuklarlamutfakta.blogspot.com.tr/

CANBOGAZDAN dedi ki...

gecen gun sofra fotonda vardi o zaman da dikkatimi cekmisti cok guzel gorunuyor ablacim. aksamdan hazirlanmasi da ayri hosuma gitti ben not edeyim bunu ;)

HepYazar dedi ki...

annemin sırrı ortaya çıktı :) teşekkürler,2 senedir gizli gizli yapıyor,bir türlü tarifini vermiyordu :)


http://hayatin-puf-noktalari.blogspot.com.tr/

Adsız dedi ki...

Kaç tane çıkıyor bu ölçülerle