6 Nisan 2011 Çarşamba

badem poğaça

hepinize günaydınlar  ve mutlu sağlıklı günler diliyorum.bugun vereceğim tarif daha önce görüp not aldığım bir poğaça tarifi.ben denedim çok beğendim.eminim sizde deneyince aynı fikirde olacaksınız.bu tarif için sevgili arkadaşım saniyesultan a teşekkür ediyorum.
malzemeler:
1çay bardağı süt
1 şişe maden suyu
1 yemek kaşığı tozşeker
1 çay bardağı sıvıyağ(hamuru açmak için)
1 su bardağı sıvıyağ (hamura)
1pk ınsant maya(ben yaş kullandım)
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un,üstü için galeta unu
içi:tarifin aslında patatesli harç vardı ama ben peynir kullandım
peynir ve 1 çay bardağı sıvıyağ hariç malzemeler karıştılırır.azar azar un ilave edilerek yumuşak bir hamur yapılır.hamurun mayası gelene kadar bekletilir.
mayalanan hamurdan küçük bir parça kopartılır ve elimize az sıvıyağ alınır ve hamur yağla açılır.açılan hamurun ucuna harç konur ve rulo sarılır.daha sonra hazırlanan poğaçalar galeta ununa bulanır ve tepsiye dizilir.tepsidede bir mikatar mayalandıktan sonra 200 derece fırında pişirilir.
afiyetolsun.

Hiç yorum yok: