16 Temmuz 2013 Salı

klasik şekerpare tatlısı


tüm arkadaşlarıma günaydınlar dileyerek sevgilerimi gönderiyorum.bugün sizlerle iftar sofralarınızı süsleyecek nefis bir tatlı tarifi paylaşmak istiyorum.sizlerde denemek isterseniz buyrun bakalım.
ayrıca bu tarifi iftar etkinliği için gelibolu17 arkadaşıma göndermek istiyorum.






  • 250 gram oda sıcaklığında margarin
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 tane yumurta
  • 1 tane yumurta sarısı(üzerine)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 çay ardağı irmik
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un
  • Üzeri için: fındık
  • Şerbeti:4 su bardağı su,4 su bardağı tozşeker,yarım limon suyu
  • Şeker ve su tencereye alınır ve ocakta kaynatılır. Kaynamaya başlayınca 10 dakika sonra limonsuyu eklenir ve 3-4 dakika daha kaynatılarak ocaktan alınır. Soğumaya bırakılır. Derin bir kabın içine yumuşamış margarinle beraber pudra şekeri ve sıvı yağ alınarak karıştırılır. İrmik ve yumurta da eklenip yoğurmaya devam edilir. Kabartma tozu ve vanilya’da eklendikten sonra azar azar un ilave edilerek yumuşak bir hamur hazırlanır.
  • Hazırlanan hamurdan elle küçük yuvarlaklar yapılarak tepsiye dizilir.Üzerine yumurta sarısı sürülerek birer tane fındık konur.180 derece fırında pembeleşinceye kadar pişirilir. Tatlı sıcakken soğuyan şerbetin içine atılır.Şerbeti çeken tatlılar servis yapılır. Klasik şekerpare hazır. Afiyet olsun.
  • 18 yorum:

    ihlamurcum dedi ki...

    Çocukluğumun lezzeti, bu tat bana ailemi hatırlatır.Ben irmik koymazdım, değişik geldi. Elinize sağlık.

    kalpkurabiye dedi ki...

    ablacım ellerine sağlık..
    çok seviyorum şekerpareyi hele irmiğini biraz fazla koyunca hmmmm nefis:)
    hayırlı ramazanlar :)

    PAPATYA PRENSES dedi ki...

    Ailecek çok severiz şekerpareyi. Pek leziz görünüyor. Ellerine sağlık canım.

    siyah kuğu dedi ki...

    Ellerine sağlık, afiyetler olsun canım:)

    Unknown dedi ki...

    Canım ellerine sağlık bayılırım bere
    ketli iftarlar,öpüyorum...

    Basit Yemek Tarifleri dedi ki...

    Ellerinize sağlık, çok güzel...

    Aysel dedi ki...

    Lezzetinden çatlamış bu görüntüye bayılıyorum. Ellerinize sağlık sımsıcak sevgiler...

    Pumpulininmutfagi dedi ki...

    Şerbetli tatlıları çok severim,çok güzel görünüyor şeker gibi şekerpareler:)
    Ellerinize sağlık
    Hayırlı ramazanlar

    anne eli gibi dedi ki...

    olsa da yesek diyeceğim olsa da yiyemem şuan :)eline sağlık canım...

    Fatma Basaran dedi ki...

    bende bir şeyleri karıştırarak yapıyordum ama bu tam şekerpare tarifi olmuş.mutlaka yapacağım.ellerine sağlık

    gelibolu17 dedi ki...

    İyi akşamlar canımm hayırlı ramazanlar :)
    güzel tarifin şimdi yayında çok teşekkürler elleirne sağlık, http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2013/07/klasik-sekerpare-tatls.html yine beklerimm selamlar hayırlı iftarlar :)

    marifet ellerimizde dedi ki...

    ellerine sağlık canım ....harıka gorunuyor

    Aysel dedi ki...

    Merhabalar,
    İzleme butonu profil fotoğrafımım hemen üzerinde yer alıyor. Bloglovin ile beni izleyebilirsiniz. Sevgiyle...

    özlem dedi ki...

    ellerine sağlık nefisssss

    Nigar SARGIN dedi ki...

    Hımm pek güzel görünüyor ellerine sağlık canımcım ;)

    durutarifler dedi ki...

    pek severim. Kardeşim pek güzel yapar.
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    Unknown dedi ki...

    nefis görünüyor ellerinize sağlık..

    gelibolu17 dedi ki...

    Merhaba canımm nasılsın?
    Bu güzel tarifin iftar bereketi etkinliğimizin biirnci tarifi oldu ben ancak bugün yayınlayabildim kusura bakma gecikme için özür dilerimm :) Bize iletişim bilgilrini verdiğinde ufak hediyemiz en kısa zamanda adresine gönderilecektir..Teşekkürler ellerine sağlık :) Selamlar http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2013/09/uzunnn-bir-aradan-sonra-tekrar-merhaba.html