12 Temmuz 2013 Cuma

renkli şekerlemeli lokum

tüm arkadaşlarıma ve ziyeretçilerime hayırlı cumalar  dilerek sevgilerimi gönderiyorum.bu gün  sizlerle kolay ve güzel bir sütlü tatlı tarifi paylaşmak istiyorum.sizlerde henüz denemediyseniz bu tarifi mutlaka denemenizi öneririm.

malzemeler:
1 lt süt
1 su bardağı un
1 su bardağı tozşeker
125 gr margarin
1 paket vanilya
1 çay bardağı hindistan cevizi
1 çay bardağı renkli şekerler
1 çay bardağı çikolatalı şekerler
Tencereye 125 gram margarin alınır ve ocakta eritilir. Eriyen margarine un eklenir. Margarin ve un kısık ateşte sürekli karıştırarak 15 dk kavrulur. Kavrulan una, süt ve toz şeker ilave edilir. Muhallebi koyulaşana kadar karıştırarak pişirilir. Pişen muhallebi ocaktan alınır. İçine 1 paket vanilya eklenir ve mikserle 5 dk çırpılır.
Hazırlanan muhallebi suyla ıslatılmış uzun dar bardaklara doldurulur. Bardaklar soğuyunca buzdolabında 1 gece bekletilir. Soğuyan bardakların kenarları bıçakla hafif oynatılır ve muhallebi çıkarılır. Bardaktan çıkarılan muhallebi dilimlere kesilir. Her dilim renkli şekerlemelere bulanarak servis tabağına dizilir. şekerlemeli lokum hazır. Afiyet olsun.



20 yorum:

Unknown dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK RESİMİ GÖRÜR GÖRMEZ TARİFİ ALDIM AMA bardak kısmı biraz korkuttu beni..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerine sağlık

tosbagalar dedi ki...

Bardağa koyma kısmı enterasan geldi ama denemek isterim

anne eli gibi dedi ki...

renk renk çok hoş görünüyorlar eline sağlık canım...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık bereketli iftarlar öpüyorum...

Unknown dedi ki...

deniyeğim tariflere hemen kaydediyorum çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık..

lezzetli-hayat.blogspot.com dedi ki...

çok güzel olmuş.elinize emeğinize sağlık.bende bardaktan çıkaramazsam diye düşündüm.ama mutlaka deneyeceğim.sevgiyle...

keyiflisofram dedi ki...

Mmm nefis bir tatlı ,harika görünüyor ,ellerine sağlık canım:)

muhabbetsofrasi dedi ki...

ellerine sağlık canım
harika gözüküyor :)

Basit Yemek Tarifleri dedi ki...

Ellerine sağlık canım, çok güzel görünüyor. Seviler...

TuruncuTatlar dedi ki...

harika bir görüntü canım ellerine sağlık hemen denenecek;) sevgiler..

*mehtap dedi ki...

lokum gibi ikram edilir ,harika..

tatlı sefam dedi ki...

goruntu super emınım tadıda oyledır lısteme aldım elıne sağlık

Fatma Basaran dedi ki...

bardak kısmı çok ilginç geldi bana.ama görüntü muhteşem.ne olursa olsun deniycem.ellerine sağlık

limon a lisa dedi ki...

çok iştah açıcı görünüyorlar, hımmmm ellerinize sağlık :)

ihlamurcum dedi ki...

Papatya sunumunda .çok şıkkk.Bayıldım.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm çok cici olmuş ama bu lokumlar :)
ellerin dert görmesinn :)
sevgiler..

Armina dedi ki...

Sunumu çok güzel olmuş ellerine sağlık enfes görünüyorlar.

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Bardak kısmı çok ilginç..Ellerine sağlık canım görüntü de süper..

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

Ellerine sağlık yahu resmen canım çekti öyle papatya gibi de dizilmişler en güzelinden ...
Sevgilerimle...