23 Temmuz 2013 Salı

patetesli mercimek püresi

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime günaydınlar dileyerek sevgilerimi gönderiyorum.her gününüz sağlıklı mutlu geçsin dileklerimle bugün sizlerle güzel bir salata tarifi paylaşmak istiyorum.sizlerde henüz denemediyseniz mutlaka denemenizi öneririm.ayrıca bu tarifi iftar bereketi etkinliği için sevgili arkadaşım gelibolu17 ye göndermek istiyorum.


malzemeler.
2 su bardağı kırmızı mercimek
3 tane haşlanmış patetes
az tuz
pulbiber
limon suyu
1 kase sarımsaklı yoğurt
5-6 dal dereotu
sıvıyağ
kırmızı mercimek tencereye alınır ve üzerini geçecek kadar suyla ocakta pişirilir.ocakta pişen mercimek püre haline gelince ocaktan alınır.içine rendelenmiş patetes ,tuz,limonsuyu ve az pulbiber eklenerek karıştırılır.
hazırlanan püre borcama alınır ve kaşıkla üzeri düzeltilir.pürenin üzerine 1 kase sarımsaklı yoğurt dökülürek kaşıkla pürenin üzeri tamamen kapatılır.
küçük bir tavada sıvıyağda pulbiber yakılır ve yoğurtun üzerine gezdirilir.en son doğramış dereotuyla süslenerek servis yapılır.
afiyet olsun.



20 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık iftara bana da yollasan yerim:)))Öpüyorum...

Unknown dedi ki...

ooo harika olmus ellerine saglik canim hemen denicem bu tarifi tadini gercekten cok merak ettim hayirli ramazanlar diliyorum

Unknown dedi ki...

ooo harika olmus ellerine saglik canim hemen denicem bu tarifi tadini gercekten cok merak ettim hayirli ramazanlar diliyorum

İnci Yemek dedi ki...

Nefis bir reçete,ben de deneyeceğim.Ellerine sağlık canım:)
Kucak dolusu sevgilerimi bırakıyorum...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok güzel oluyor bu ezme, ellerine sağlık canım.
Olsa da yesem iftarda :)

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Güzel bir alternatif tarif
Ellerinize sağlık
Sevgiler:)

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık ablacım..
nefis bir püre:)
harika :)
sevgiler..

tatlı sefam dedi ki...

aa cok değısık bır tarıfmıs deneyeceğım elıne sağlık

Fatma Basaran dedi ki...

çok değişik bir salata tarifi.tadını merak ettim.mutlaka deniycem.ellerine sağlık

anne eli gibi dedi ki...

değişik ,güzel bir tarif olmuş eline sağlık canım...

gelibolu17 dedi ki...

Çok teşekkürler canım güzel tarifin için, ellerine sağlıkk, şimdi yayında http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2013/07/patatesli-mercimek-puresi.html gene bekleirmm selamlar

çatlakkafe dedi ki...

ellerine sağlık tarifini aldım deneyeceğim,sevgiler

marifet ellerimizde dedi ki...

CANIM HARIKASINIZ BU ARADA BENIM BLOGDA TAM SENLIK SEYLER VAR BAKARMISIN:)SEVGILER..

neseersoy dedi ki...

ve afiyetle yenir , nefis olmuştur eminim :-) ellerine sağlık .

ilhan dedi ki...

Görüntü süper. Ama bir şeyi merak ettim patates çiğ olarak rendeleniyor değil mi? Ellerinize sağlık.

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

ımmm çok güzel olduğuna eminim en kısa zamanda denenmeli..Afiyet şeker olsun..

Banu dedi ki...

hımm nefis görünüyor tam sıcak yaz akşamlarına göre bir tarif ellerine sağlık tatlım sevgilerimle...

ilhan dedi ki...

Sorumu özür dileyerek geri aldım. Malzemeler kısmında haşlanmış olduğunu belirtmişsiniz.

Adsız dedi ki...

Böyle yoğurtlu mezeler sofranın olmazsa olmazı benim için. Çok güzel olduğuna eminim Derya canım. Ellerine sağlık.

Pasta Tarifleri dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.