6 Ağustos 2011 Cumartesi

mayonezli patates püresi

herkese selamlar ve mutlu neşeli bir hafta sonu diliyorum.ramazan ayının 5 gününü geride bıraktık.ben kendi adıma günler uzun olsada oruç tutmakta pek zorlanmadım.fazla susamadım ve acıkmadım.sadece ilk 3 gün şiddetli başağrılarım oldu.oda sanırım çay bağımlılığımdan dolayı.oruç tutan herkese kolaylıklar diliyorum ve  bugun sizlere  güzel bir salata tarifi vermek istiyorum.




malzemeler:
4 adet haşlanmış patates
1 adet salatalık
mayonez,
tuz,limon,pulbiber,zaytinyağ,sarımsak
2 yemek kaşığı yoğurt
haşlanmış patatesler sıcakken soyulup ezilir.tamamen püre yapıldıktan sonra soğumaya bırakılır.soğuyan patates püresine 1 adet salatalık yıkanır ve kabuğuyla beraber rendelenir.2 yemek kaşığı yoğurt bir kaseye alınarak bira mayonez eklenir ve çırpılır.sarımsak azilerek çırpılan yoğurtlu mayoneze ilave edilir.mayonez patates püresine ilave edilerek karıştırılır.daha sonra tuz.az zeytinyağ,az pulbiber ve limon suyu ilave edilerek karıştırılıp servis tabağına alınır.üstü süslenerek servis yapılır.
not:salata 1 veya 2 saat buzdolabında bekletilirse daha güzel oluyor.
afiyet olsun.

Hiç yorum yok: