18 Ağustos 2011 Perşembe

pide pizzası

hepinize günaydınlar diliyorum arkadaşlar.bugünde bayat pidelerin değerlendirilmesiyle devam etmek istiyorum.hem kolay hemde artan pidenin değerlenmesi için yaptığım tam pizza olmasada benim pizza dediğim bir tarif.buyrun bakalım nasıl  yapmışım.

bayat bütün pide parçalanmadan alınır ve üstü tereyağ veya margarinle yağlanır.(ben becel kullandım)
bir kaseye beyaz peynir veya lor veya çokelik (ben çokelik kullandım)alınır ve 1 yumurta kırılır.yumurtayla peynir iyice karıştırıldıktan sonra yağlanmış pidenin üstüne sürülür.en üste dilimlenmiş sucuklar dizilir.kaşar peynirini ister dilimleyip isterseniz rende yapıp en üstüne serpilir.benim oğlum biraz seçici olduğu olduğu için ben malzemeleri sınırlı tutmak zorunda kalıyorum.ama siz zeytin ,mantar, mısır ekleyebilirsiniz.


daha sonra hazırlanan pide fırına konur ve ızgara kısmında kaşarlar eriyene kadar pişirilir.
NOT: kesinlikle fırın ayarında değil ızgara ayarında olacak.fırın yarında pişerse pide fazla kurur .yumuşak börek gibi olması için ızgara ayarını açın.


afiyet olsun.

Hiç yorum yok: