21 Ocak 2013 Pazartesi

36 BÖREK TARİFİ

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime günaydınlar dileyerek sevgilerimi gönderiyorumher gününüz sağlıklı mutlu huzurlu geçsin dileklerimle ugün sizlerle kabul günümden bir tarif vermek istiyorum.bu tarifi sevgili blog arkadaşım NARİNCE yayınladığı zaman not  almıştım.tahminimden daha güzel bir poğaça oldu.kedisine tekrar teşkk ederek  tarife geçmek istiyorum.ayrıca orjinal tarif için lütfen tıklayın.
http://narince-narince.blogspot.com/search/label/hamuri%C5%9Fi


malzemeler:
9 su bardağı un
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
1 küp yaşmaya
4tane yumurta
1 yemek kaşığı tozşeker
1 tatlı kaşığı tuz
yeterince ılık su
1pk margarin(ben teremyağ kullandım)
un derin bir kabın içine alınır ve ortası havuz gibi açılır.içine yumurta(2 sinin sarısı üzerine alınacak)sıvıyağ ,yoğurt ,tuz, tozşeker ve yaşmaya konur.karıştırılan malzemeye azar azar ılık su ekleerek yumuşak bir hamur yapılır.hamurun üzeri kapatılarak yarım saat mayalanması beklenir.


mayalanan hamurdan 6 tane eze yapılır.ezeler servis tabağı büyüklüğünde açılır.açılan hamura oda sıcaklığındaki margarin sürülür.tek parçası katlanır ve tekrar margarin sürlür.tekrar katlanır ve sürülür.en son bohça gibi olduğunda margarin sürülmez.
bu şekilde hazırlanan bezeler buzdolabında yarım saat bekletilir.daha sonra bezeler hafif un serperek açılır ve 6 parçaya kesilir.içine peynir konulur ve kapatılır.tepside yarım saat mayalandırılan poğaçalar üzerilerine yumurta sarısı sürülerek 200 derece fırında pişirilir.
not:ben bezeleri açıp peynir koyup bütün rulo yaptım.ruloları 6 ya böldüm.istersenin kare kesip resimdeki gibi  üçgen  de yapabilirsiniz

bu tarifi porselen demlik çay saati etkinliği için sevgili blog arkadaşım http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/ye göndermek istiyorum.

24 yorum:

nevininyemekleri dedi ki...

Bayıldım çok güzel ve değişik görünüyor canım ellerine sağlık.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

kahvaltıya da ne güzel olur.kat kat enfes görünüyor.
ellerine sağlık canım..

Gurme Şirine dedi ki...

ellerine sağlık canım....
miis miis...

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel görünüyor
ellerine sağlık
mutlu haftalar

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel görünüyor
ellerine sağlık
mutlu haftalar

ZYNP dedi ki...

ellerine sağlık canım

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok nefis görünüyor. Şeklide çok hoş.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Kat kat milföy gibi kabarmış. Ellerine sağlık canım harika olmuş börekler..

LeylaK dedi ki...

Çok güzelmiş... Ellerine sağlık.
TATlı tarifler yarışmamıza beklerim.

vişnap dedi ki...

ben de bayıldım kat kat katmer katmer olmuşlar canım ellerine sağlık olsun.

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Puf puf olmuşlar, ellerine sağlık canım.

Armina dedi ki...

Ellerine sağlık canım börekler çok güzel görünüyorlar.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım benim puf puf ellerine sağlık.
gönül güzelliği tariflere her zaman yansır:)

Ferkay dedi ki...

Canım benim çok güzel görünüyor ellerine sağlık Sevdacım..

ihlamurcum dedi ki...

Sizin gün sofrasından ben bu böreği zaten merak etmiştim,adını herhalde 6 çarpı 6 dan alıyor. Yani 36 tane çıkıyor.Bayıldım.

Unknown dedi ki...

Canım nefis bir börek olmuş ellerine
sağlık öpüyorum...

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

Bu borege bayiliyorum , ellerine saglik...

gelibolu17 dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok teşekkürler,böreğin nefis olmuş...
şimdi burada http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2013/01/basladbaslad.html yayında gene beklerim canım,selamlar

BAL ANNE dedi ki...

mmmm enfes olmuşşşş
ellerinize sağlık....
sevgiler....

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine sağlık Sevdacım.Kıyır kıyır nefis bir lezzet olduğundan eminim.
Sevgiler...

ilhan dedi ki...

Bu saatte sözleşmiş gibi her yerde böyle dayanılmaz tarifler çıkıyor. Ellerinize sağlık.

durutarifler dedi ki...

Bu tarifi bekliyordum gerçekten. Biraz zahmetliysede yapılır
Ellerine sağlık
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım yemede yanında yat olmuş diyeceğim ama dayanamayıp yerim ben onu:))Ellerine sağlık!

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık cnaım bende face de görmüştüm bunu narinceden ancak hiç tarife gitmeye vaktim olmamıştı.Sende beğendiysen deniyim bende öperim çok