31 Ocak 2013 Perşembe

peynirli çıtır börek(buzluk böreği)

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime mutlu,sağlıklı huzurlu günler  dileyerek sevgilerimi gönderiyorum. bugün sizlerle yapımı kolay,dondurucuda saklayabileceğiniz lezzetli bir börek tarifi paylaşmak istiyorum.

malzemeler.
3 adet hazır yufka
1 su abrdağı süt
2 tane yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
içi:peynir
süt yumurta ve sıvıyağ derin bir kasede çırpılır.

yufkalar düz bir zemine serilir ve üzeri ne hazırlanan harçtan sürülür.sekiz üçgene bölünen yufkalar uzun kenarına peynir konularak sigara böreği gibi sarılır.tepsiye dizilen börekler derin dondurucuda  bekletilir.istenildiği zaman börekler çıkarılır  ve çözülmeden üzerlerine yumurta sarısı sürülerek 200 derece fırında pişirilir.
afiyet olsun.



17 yorum:

BuseYavuz dedi ki...

ben de sana mutlu, sağlık, güzel günler dilyorum :) çok lezzetli görünüyor..

günlük yaşamım dedi ki...

elinize sağlık :)

Unknown dedi ki...

Canım çıtır çıtır nefis olmuş elle
rine sağlık öpüyorum...

Hatice dedi ki...

ellerine sağlık, çok güzel oluyor bu börek....

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık ben fırında pişirilen börekleri yağdakine tercih ediyorum. Çıtırlıksa çıtırlık hafiflikse hafiflik :) Sizinkisi de aynen böyle..Ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık ben fırında pişirilen börekleri yağdakine tercih ediyorum. Çıtırlıksa çıtırlık hafiflikse hafiflik :) Sizinkisi de aynen böyle..Ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Ne kadar pratik mis gibi börekler. Olsa da çayın yanında yesem çıtır çıtır..

Gurme Şirine dedi ki...

bu börek çıtır çıtır oluyor....
ben çok seviyorum...
ellerine sağlık canım............

Unknown dedi ki...

Bu börek nasıl kurtarıcı oluyor dimi..
Ellerine sağlık canım..
Nefiss görünüyor.

kış güneşi dedi ki...

börek de börek olmuş en çıtırından eline sağlık canım

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık ablacımm:))
hiç denemdeim buzlu böreği ben:) klasikten vazgeçemiyorum:))
sevgiler..

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

çıtır çıtır ne güzel olmuş, ellerinize sağlık...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

namnamnamnam:) çok severim bu böreği.

ellerine emeklerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Çok pratik bir tarif, aniden gelen misafirler için de çok kolaylık, ellerine sağlık canım:)

Merinin mutfağından:) dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık:) sizi takipteyim sizde beni takibe alırsanirim:)çoooook sevinirim:)

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Ellerinize sağlık, bende cok sık yaparım, kurtarıcı gibidir :)
Sevgilerimle...

marifet ellerimizde dedi ki...

EN İYİ TARİF BENCE...HİÇ ŞAŞMAZ...OHH SICAKSICAKKK..ELLERİNE SAGLIK CANIM BENIM:)))))))))))))