9 Ocak 2013 Çarşamba

baharatlı fasulye (girit fasülyesi) salatası

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime iyi akşamlar dileyerek sevgilerimi gönderiyorum.bugün sizlerle çok lezzetli ve değişik bir salata tarifi paylaşmak istiyorum.arkadaşım bu tarifi bir yemek proğramından almış ve bizler için denemiş.bu salata girit yöresine aitmiş.tek fark girit fasulyesi biraz iriymiş(proğramda yapılan).arkadaşımın  kabul gününde yaptığı bu salatayı biz çok beğendik.sizlerede  mutlaka denemenizi öneriyorum.buyrun bakalım tarifimize:


malzemeler:
girit fasulyesi veya  şeker fasulye
2-3 adet havuç
2 tane kurusoğan
yarım demet maydonoz
az kekik,2 diş sarımsak
az kimyon
karabiber,pulbiber,tuz,kurunane
zeytinyağ
az tarçın
havuçlar kabukları soyularak küp küp doğranır.tencerede yağla yumuşayana kadar sotelenir.piyazlık doğranan kurusoğanlar eklenerek kavurmaya devam edilir.kavrulan soğanlı havuça haşlanmış kuru fasulye eklenerek karıştırılır.üzerine baharatlar ilave edilerek karıştırlır ve ocaktan alınır.servis tabağına alınan salatanın üzerine  doğranmış maydonoz serperek servis yapılır.
afiyet olsun.



26 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım nefis nefis bana yollasan o borcamı:)))Ellerine sağlık öpüyorum.

Unknown dedi ki...

ben biraz daha farklısını akşam yaptım.havuçlarım ve soğanlarım çiğdi.böylede güzel olacağını düşünüyorum.ellerinize sağlık canım.afiyetler olsun...

günlük yaşamım dedi ki...

tariflerinize bayılıyorum :)

MAVİ TUTKU dedi ki...

Bence oldukça güzel fikir..ve farklı şeyleri denemekte fayda var kesinlikle. ellerinize sağlık..

durutarifler dedi ki...

Hiç bilmediğim bir tarif
Ellerine sağlık arkadaşım
Sevgiler

Arzu Sözen dedi ki...

kesinlikle denenecek canım ellerine sağlık..:)

Arzu Sözen dedi ki...

kesinlikle denenecek canım ellerine sağlık..:)

pembe kekik dedi ki...

Kuru fasulyeyi çok severim. Nefis bir salata.

siyah kuğu dedi ki...

Salatayı çok severim canım ne salatası olursa olsun , ellerine sağlıkk hmm enfess.

Gurme Şirine dedi ki...

salatana bayıldım :))
ellerine sağlkı canım.....

nergis mevsimi dedi ki...

Değişik bir salata,elinize sağlık.

u.aydin dedi ki...

ellerine saglik hayatim.baharatli da nasil nefistir fasulye....sevgilerle...

kış güneşi dedi ki...

Fasulye böylede çok seviliyor eline sağlık canım

kış güneşi dedi ki...

Fasulye böylede çok seviliyor eline sağlık canım

Ferkay dedi ki...

Bayılırım ben salataya ellerine sağlık Sevdam..

Bir Dilim Düş dedi ki...

ellerine sağlık doyurucu ve lezzetli bir salata olmuş...

Sevgiler
Evren

MAZES dedi ki...

bunu sevmeyen yok gibi,ben de severim,ellerine sağılık.

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

Eminim tadi nefistir emeklerine saglik...

Unknown dedi ki...

Kaşık kaşık dalıcaksın buna off..:))
En baharatlısından nefiss olduğuna eminim..
Ellerine sağlık canım..

Tarif diyarı dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım nefis bir salata olmuş.Sevgiler

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel olmuş aldı lezzetlin:)

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
arkadaşının ellerine sağlık. Nefis bir salata.
Sevgiyle kal.

vişnap dedi ki...

Canım okudumda bayağı değişik hoş bir tarif denenecekler listesine aldım bile olsun şeker fasulyeyle yaparız bizde .Ellerine sağlık sevgiler..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

çok değişik geldi ama çokta lezzetli bir yemeğe benziyor ellerine sağlık canım

Özgür Tatlar dedi ki...

canim ellerine saglik eminim cok lezzetlidir.

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağık canım salatalar bastacımız her turlusune varım